Thursday 26 January 2012

50 pelajar MRSM Pontian ikuti Program English Summer Camp

JOHOR BAHRU 24 Jan. - Seramai 50 pelajar tingkatan empat Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Pontian terpilih untuk mengikuti Program English Summer Camp anjuran Sekolah Pendidikan Profesional dan Pendidikan Berterusan Universiti Teknologi Malaysia (UTMSpace) baru-baru ini.

Program yang diadakan 11 hari semasa cuti sekolah baru-baru ini dan dianjurkan oleh Unit Bahasa Inggeris dan Program Persediaan itu meliputi pembelajaran di dalam kelas serta aktiviti luar.

Pengurus Unit Bahasa Inggeris dan Program Persediaan, Rozafrina Abdul Rahman berkata, program tersebut bertujuan memberi pendedahan serta keyakinan kepada pelajar berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris.

"Aktiviti program ini telah di dijalankan di MRSM Pontian sendiri, selain di kampus UTM Skudai dan Kem Lambaian Danau, Jasin, Melaka. Aktiviti di bilik seminar MRSM Pontian lebih menumpukan pembelajaran serta aktiviti di dalam kelas.

"Mereka turut terlibat dalam program Shopping Frenzy bersama penuntut Sarjana Muda Antarabangsa Intensive English Course yang mana kesemua yang terlibat perlu menjalankan urusan jual beli di dalam Bahasa Inggeris," katanya dalam satu kenyataan di sini, baru-baru ini.

Tambah Rozafrina, secara keseluruhan, kesemua pelajar yang terlibat di sepanjang program itu menunjukkan disiplin, kesungguhan serta memberikan yang terbaik dalam setiap aktiviti yang disertai.

"Pelajar telah memberi kerjasama yang amat baik sepanjang program ini. Mereka telah mempelajari sesuatu yang baharu, malah keyakinan serta kemahiran untuk berbahasa Inggeris memperlihatkan peningkatan," ujarnya lagi.

No comments:

Post a Comment