Friday 23 December 2011

ADaP bantu 103 calon MRSM Serting berjaya dalam PMR

JEMPOL 22 Dis. - Pengunaan Sisipan Akhbar Dalam Pembelajaran (ADaP) keluaran Utusan Malaysia di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Serting dekat sini, nyata membantu calon Penilaian Menengah Rendah (PMR).

Ia terbukti memberi impak apabila 103 daripada 138 calon maktab berkenaan mendapat keputusan cemerlang dengan memperoleh 8A dalam peperiksaan itu yang diumumkan hari ini.

Pengetuanya, Suhaimin Omar berkata, selain usaha gigih dari pihak sekolah, akhbar ini turut membantu meningkatkan mutu pelajaran sehinggakan kami mendapat keputusan yang membanggakan dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR).

''Ia amat berbeza dari tahun lepas apabila hanya 87 daripada 149 mendapat 8A. Malah apa yang menggembirakan pihak kami pencapaian gred purata meningkat sebanyak 1.04 berbanding 1.09 tahun lalu, ia meletakkan kami di tahap yang membanggakan.

''Bagi mata pelajaran Bahasa Melayu kita memperoleh 99.3 peratus manakala semua calon mendapat A dalam mata pelajaran Matematik. Ini juga merupakan tahun ketiga pelajar di sini lulus sepenuhnya dalam mata pelajaran Matematik," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Suhaimin turut menjelaskan, berdasarkan keberkesanan akhbar ini dalam menambah pencapaian pelajar cemerlang di maktab ini, pihaknya akan terus menggunakan akhbar ini sebagai satu medium utama sepanjang pembelajaran di kelas.

''Kita melihat penggunaan ADaP ini memberikan impak positif terhadap proses pengajaran dan pembelajaran para pelajar yang mana hasilnya kita dapat perolehi hari ini.

''Malah kita berhasrat untuk terus melanggan akhbar Utusan Malaysia kerana ia ternyata memberikan impak positif terhadap keputusan PMR," jelasnya.

No comments:

Post a Comment