Saturday 24 March 2012

Petaling, Kuala Langat juara hafazan Selangor

Wakil Petaling, Badruzzaman Zakaria dan Izzah Nafisah Ismai dari Kuala Langat, dinobatkan sebagai johan hafazan Al-Quran juzuk 1 hingga 30 pada majlis Menghafaz Al-Quran Selangor 2012/1433H di Dewan Jubli Perak di Shah Alam malam tadi.

Badruzzaman, yang menjuarai kategori lelaki, dan Izzah bagi kategori wanita, masing-masing menerima RM5,000, pakej Umrah serta piala.

Kategori lelaki juzuk 1 hingga 20 pula dimenangi Muhammad Zul Akmal Abd Latif yang mewakili Sepang manakala kategori wanita dijuarai Ainul Mardihah Mohd Pakhrurrazi, juga dari Sepang, untuk membawa pulang RM4,000, pakej Umrah dan piala.

Aminul Ghazali Mohd Jawawi yang mewakili Sepang pula muncul johan kategori lelaki bagi hafazan juzuk 1 hingga 10 manakala kategori wanita dimenangi Sumaiyyah Najihah Mohd Zaini dari Petaling Jaya, yang menerima RM3,000 seorang beserta piala.

Seramai 45 peserta dari sembilan daerah mengambil bahagian dalam pertandingan itu, yang berlangsung lima hari sejak Selasa lepas.

Majlis penutupan dan penyampaian hadiah disempurnakan Tengku Panglima Diraja Selangor Tengku Sulaiman Shah, yang mewakili kekandanya, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Turut hadir Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohammed Khusrin Munawi dan Mufti Selangor Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid.- Bernama

No comments:

Post a Comment