Yunique Data Communication Sdn Bhd (Yunique) melancarkan
perkhidmatan telekomunikasi mudah alih prabayar baru di Malaysia, yang dikenali
sebagai Yunique.
Pengarah Korporat Rangkaian Yunique, Mohd Hairiezan Rasli,
berkata syarikat itu yang ditubuhkan pada Disember tahun lalu dengan kerjasama
Salamfone Sdn Bhd menyasar pemerolehan pendapatan sehingga RM10 juta untuk
tahun ini.
“Sasaran pengguna Unique adalah 100,000 orang sehingga
hujung tahun ini dan mampu menjana pendapatan syarikat sehingga RM10 juta
berdasarkan analisis dan pemerhatian dalam bidang telekomunikasi,” katanya pada
majlis pelancaran perkhidmatan prabayar mudah alih Yunique di Marang, baru-baru
ini.
Keuntungan yang diberikan kepada usahawan Yunique amat
tinggi dan secara tidak langsung menjadi dorongan kepada mereka untuk lebih
aktif” Mohd Hairiezan Rasli, Pengarah Korporat Rangkaian Yunique
Bidang telekomunikasi
Beliau berkata, Yunique ditubuhkan untuk memberi peluang
kepada usahawan Melayu dan Bumiputera menceburi bidang telekomunikasi dengan
lebih mendalam.
Beliau berkata, selain Salamfone, syarikat itu juga
bekerjasama dengan beberapa agensi kerajaan seperti Yayasan Pembangunan
Usahawan Terengganu (YPU), Majlis Amanah Rakyat (MARA), Tekun Nasional (TEKUN)
dan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT).
Melalui program itu, katanya Yunique akan melatih usahawan
supaya lebih berdaya saing dan berjaya.
“Keuntungan yang diberikan kepada usahawan Yunique amat
tinggi dan secara tidak langsung menjadi dorongan kepada mereka untuk lebih
aktif.
“Kebanyakan usahawan Melayu Bumiputera kurang pembabitan
dalam bidang telekomunikasi kerana kurang mendapat peluang dan ruang.
Sedia pinjaman
“Kerjasama yang diberikan oleh agensi terbabit sangat baik,
terutama daripada segi promosi serta penyediaan pinjaman mudah kepada usahawan
yang berminat,” katanya.
Mohd Hairiezan berkata, buat permulaan tiga agensi iaitu
YPU, MARA dan TEKUN akan mempromosi dan menyediakan pinjaman mudah RM10,000
kepada usahawan Terengganu, yang berminat bagi pembelian kad prabayar dan kad
tambah nilai.
No comments:
Post a Comment