Tuesday 28 August 2012

Bantu rakyat Rohingya, Palestin






BALING : Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Baling melancarkan Tabung Saudaraku yang bertujuan mengumpul dana bagi membantu masyarakat tertindas di Rohingya dan Palestin.

Presiden Badan Wakil Pelajar MRSM Baling, Nurameliana Nadia Zamri berkata, tabung yang bertemakan Hulurkan Sumbangan Ringankan Penderitaan itu membolehkan masyarakat dan warga MRSM menghulurkan menderma kepada golongan tersebut.

"Hasil kutipan daripada tabung itu akan diserahkan kepada Wakil pertubuhan Aqsa As-Syarif Kedah dan Islamic Relief Malaysia untuk seterusnya disampaikan kepada golongan memerlukan di negara terbabit," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Menurutnya, tabung yang buat pertama kali dilancarkan MRSM itu sekali gus membuktikan rakyat Malaysia terus prihatin terhadap isu dan masalah umat Islam di seluruh dunia.

"Kita mungkin tidak mempunyai kekuatan untuk mengangkat senjata. Tetapi, kita mempunyai kudrat untuk menyampaikan sumbangan kepada mereka," katanya.

Menurut beliau, walaupun jumlahnya tidak begitu besar namun sumbangan itu amat bermakna kepada mereka yang amat memerlukan.

Beliau berkata, sebahagian daripada sumbangan berkenaan turut akan disalurkan kepada 42 anak yatim melibatkan dua pertubuhan anak yatim di Baling.

No comments:

Post a Comment