Monday 8 March 2010

MARA akan terus perkasa kedudukan bumiputera

PASIR PUTEH 6 Mac — Majlis Amanah Rakyat (MARA) akan terus memainkan peranan memperkasakan kedudukan bumiputera dalam bidang penguasaan ekonomi di bawah model ekonomi baru yang akan diperkenalkan oleh kerajaan.

Pengerusinya Datuk Seri Idris Jusoh berkata, orang Melayu tidak perlu bimbang mengenainya kerana ia sudah termaktub dalam perlembagaan negara.

"Saya telah berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan beliau memberi jaminan agenda perjuangan Melayu akan diteruskan dalam kerangka (model ekonomi baru) yang sedang digubal itu,” katanya kepada pemberita pada majlis perasmian mesyuarat agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru Sekolah Kebangsaan Wakaf Raja di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kebimbangan dewan-dewan perniagaan Melayu berhubung perjuangan untuk memartabatkan orang Melayu di bawah model ekonomi baru yang sedang digubal oleh kerajaan.

Idris, yang juga bekas Menteri Besar Terengganu berkata, MARA akan merumuskan kaedah bagi menggalakkan orang Melayu rajin bekerja dan berfikiran kreatif. — Bernama

No comments:

Post a Comment