Thursday 26 May 2011

GiatMara tawar kursus spa

TASEK GELUGOR 21 Mei - Pusat GiatMara Prima di sini mempelawa golongan bumiputera berusia 15 tahun ke atas termasuk lepasan sekolah untuk mengikuti Kursus Holistik dan Kesihatan Spa yang baru diperkenalkan mulai tahun ini.
Pengurus GiatMara Prima Tasek Gelugor, Ismadi Ishak berkata, antara syarat-syarat bagi menyertai kursus tersebut ialah warganegara Malaysia, sihat tubuh badan, boleh membaca, menulis dan mengira serta berminat dengan kursus berkaitan spa dan terapi.

"Kursus ini menawarkan modul-modul keselamatan dan kebersihan, pengurusan spa, khidmat pelanggan, teknik rawatan diri yang betul serta penggayaan diri dan postur tubuh yang menarik.

"Selain itu terdapat juga modul-modul penyediaan bahan-bahan untuk perawatan muka, urutan aromaterapi dan tradisional, mandi lulur, mandi susu, mandi bunga tradisional dan sauna," katanya di sini baru-baru ini.
Ismadi memberitahu, pelatih yang berjaya menamatkan kursus itu berpeluang menjadi pengusaha atau pembantu spa selain menceburkan diri dalam industri spa dan aromaterapi.

Kursus Holistik dan Kesihatan Spa katanya, mengambil masa selama satu semester atau enam bulan pengajian dengan pengambilan pelatih dibuat dua kali setahun iaitu pada bulan Januari dan Julai.

"Bagaimanapun, kami masih membuka pendaftaran bagi kemasukan pertama tahun ini dan mereka yang berminat dan menepati syarat yang ditetapkan boleh menghubungi kami. Walaupun keutamaan diberi kepada penduduk tempatan, kursus ini turut dibuka kepada pemohon dari seluruh negara selagi mereka memenuhi syarat yang ditetapkan," katanya.

Jelasnya, pelatih layak mendapat pelbagai kemudahan seperti latihan percuma, elaun RM200 setiap bulan bagi kursus sepenuh masa, latihan sukan dan rekreasi, Sijil Kemahiran GiatMara serta berpeluang diserap mengikuti program keusahawanan selepas tamat latihan.

Selain itu, pelatih juga akan menerima penganugerahan Sijil Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK) selepas tamat pengajian.

Menurut Ismadi, pelatih juga akan menjalani kerja-kerja amali dan latihan industri dengan kerjasama Majlis Amanah Rakyat (MARA) serta pengusaha industri.

Mereka yang berminat atau ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai kursus tersebut boleh menghubungi GiatMara Prima Tasek Gelugor di talian 04-5756163.

No comments:

Post a Comment